przez WorldExplorer
Odsłony: 2337

Rathambore NP / Rezerwat tygrysa bengalskiego

Tygrys bengalski, krokodyle, małpy, jelenie i wiele innych zwierząt ma tu swoje naturalne królestwo.

POSŁUCHAJ MUZYKI

"Morning Love"

W Agrze zatrzymałem się w hotelu Shanti Lodge. Jego atutem jest restauracja na dachu, z widokiem na niezapomniany Taj Mahal. Pokoje są tu co najwyżej średniej klasy - niewielkie, niezbyt czyste i bez specjalnych wygód. Do plusów hotelu należy zaliczyć położenie blisko Taj, wspomnianą restaurację na dachu, ogólnodostępną  kafejkę internetową (przy recepcji) i TV w pokojach z dość dobrym sygnałem antenowym (tylko w dzień).  Zaraz sprawdzę czy słonce wysuszyło już powietrze, a niebo dobrze kontrastuje z bielą Taj Mahal.  Jeśli tak, wyruszam na podbój legendy Indii...  Cóż za pech, mamy dziś piątek, a w piątki - Taj Mahal zamknięte jest dla turystów. Znowu czeka mnie zmiana planu. Dziś mogłem zrobić jedynie zdjęcie od strony rzeki. Wynająłem rikszarza, tym razem rowerowego, miałem z nim więcej kłopotu niż pożytku: - jego stan był "wskazujący" i ledwo trzymał się na siodełku. Pojechaliśmy na dworzec Agra Fort, by zarezerwować bilet do Sawai Madhopur (Rathambore NP). Z trudem zdołałem zarezerwować bilet na dzień jutrzejszy, na godzinę 4:55. Nie zobaczę wiec tym razem Taj Mahal, ale nic straconego, i tak by dostać się do Varanasi muszę wrócić do Agry. Spakowałem więc najpotrzebniejsze rzeczy w mały plecak, a duży zostawiłem w sejfie hotelowym. Z moim rikszarzem "na wskazaniu" umówiłem się na 4.30, ale kiedy jechałem moto-rikszą wymienić $ na INR (kurs 37,20) kierowca powiedział mi że "biker" prawdopodobnie nie przyjedzie. No i wykrakał, he he. Czekałem już od 4.15 więc 3 innych już się przyczaiło. O 4.30 wsiadłem w inną rikszę i na dworzec. Na miejscu byłem przed czasem ale pociąg miał około godziny spóźnienia.

Swaimadhopur

Dzień 12 i 13 - Rathambore National Park
 Rathambore National Park położony jest 150 km na południe od Jaipuru i 220 km od Agry. Hotele znajdujące się w pobliskim Sawai Madhopur stanowią bazę wypadową na safari do rezerwatu Tygrysów Bengalskich. Recepcjonista zgłasza ekipie organizującej safari chęć uczestnictwa gości hotelowych. Ceny noclegów są dość wysokie, zaczynają się od 500INR za dobę. Na safari można wybrać się zarówno rano: 6:00 - 10:00, jak i wieczorem: 14:30-18:00. Oczywiście polecam poranne, ponieważ wieczorem żerują głównie zwierzęta roślinożerne i prawdopodobieństwo spotkania tygrysów jest znikome. Jeden wypad safari kosztuje, zależnie od rodzaju transportu - 500INR autobusem cabrio "cantor" lub 700-900INR jeepem "GYPSY" Cena ta zawiera wszelkie opłaty związane ze wstępem do parku oraz miejsce siedzące w pojeździe. Dodatkowo płatna jest zgoda na używanie kamery video - każdorazowo 200INR przy każdorazowym wjeździe. Już przy wjeździe do parku czuje się atmosferę dziczy, a oglądane obrazki przypominają rodem te z Parku Jurajskiego. Przy drodze siedzą małpy, a my co jakiś czas mijamy stare mury czy świątynie porośnięte od dawna roślinnością. Sam park to po części tereny gęsto zalesione, a po części otwarte, więc i różnorodność gatunkowa zwierząt duża.  Żyją tu przede wszystkim tygrysy bengalskie, jelenie, małpy, krokodyle indyjskie, a także ogromna ilość różnorodnych ptaków, w tym piękne, wielobarwne papugi. W tym miejscu postanowiłem skupić się wyłącznie na zdjęciach. Zobaczcie co udało się upolować.

Rathambore National Park

Jeśli zaciekawiłem Cię swoja opowieścią i zdjęciami ...

zapraszam na relację z kolejnego etapu podróży

kliknij w link:

Agra i Taj Mahal

Zapraszam do dyskusji na poniższym module (możesz zalogować się przez FACEBOOK, TWITTER lub GOOGLE - rozwiń w tym celu listę "LOGIN")
Feel free to discuss in the following module (you can sign up through FACEBOOK, TWITTER or GOOGLE - expand this list to "LOGIN")